Sovebarn - klær og utstyr

De barna som sover, trenger å ha med:

Sovevogn. Hos oss tar dere med egen sovevogn til barnet ved barnehageoppstart, og denne kan stå her hele tiden. Vi har eget vognrom som vognene står i.

Vognpose høst/vår. Det er viktig at vognposen er tilpasset den årstiden vi er inne i. Vår- og høstposen er gjerne laget av et tynnere materiale, slik at barnet ikke blir for varmt da det sover.

Vognpose vinter/dyne. Det er viktig med en vognpose som holder barnet varmt i vinterkulden.

Myggnetting. Det er viktig at barna har myggnetting som passer til vognen. Dette bør ha strikk rundt hele, slik at det sitter godt rundt vogna.

Gode klær til å sove i. Barna sover som regel ute, med mindre det er for kaldt. Da er det viktig med gode, behagelige og varme klær å sove i, som f.eks. en heldress i ull eller fleece, noen myke og gode votter og lue - gjerne i ull. Tykke ullsokker er også godt å ha. På sommeren sover de som regel i minst mulig.