Mat

Barna har meg egen sekk med matpakke og valgfritt drikke på den felles turdagen vår som er mandag. Frokost serveres som vanlig og vi pleier å lage havregrøt til frokost den dagen. De andre dagene lager vi all mat i barnehagen, bortsett fra onsdager, da serveres det varm lunsj (meny ligger på MyKid). Foreldrene blir fakturert for maten hver måned.

Vi satser på å bruke mye frukt og grønnsaker i tillegg grovt brød, sunne påleggssorter og melk/juice til maten. Utenom måltidene drikker vi vann. Hvis barnet er allergisk mot noe, må vi få beskjed om det!

På utelivsdagene har barna med egen matpakke, frukt og drikkeflaske i sekken sin. Informasjon om hvilken gruppe har uteliv når og skal ha med matpakke, legges ut på Mykid.