August 2023 på Knerten

Månedens rammeplansitat: «Personalet skal sørge for at alle barn opplever trygghet, tilhørighet og trivsel i barnehagen» (Kunnskapsdepartementet, 2017, s 20)

Månedens tema:Tilvenning/bli kjent/jeg og min familie.

Vi bruker tiden til å bli kjent med barn som starter og barna som kommer tilbake etter ferie for å gi barna en trygg og omsorgsfull oppstart. Under tilvenningen av barn så jobber vi for å gjøre barna og foreldrene trygge og kjente i barnehagen.

Vi lager hus med bilder av barnas familie, snakker om bildene og viser dem frem i samlingsstund, de står også tilgjengelig så barna kan se på husene når de vil. Barna skal få erfaringer om ulike familiestrukturer og hjem.

Vi går på turer til nærområdet så barna blir kjent med områdene som vi bruker aktivt gjennom hele året og bruker tid ute i barnehagen.

Foreldrene får månedsbrev på MyKid som sammenfatter måneden som har gått.